Saveti za čistu i negovanu kožu lica

Nikada do sada nisam pisala post ovog tipa, ako se ne varam. Ne dajem sebi za pravo da nekome govorim šta i kako treba da radi i smatram da je sve individualno. Međutim, ovaj put sam odlučila da sastavim listu bitnih stvari kod čistog lica. I ovaj put ne mislim na proizvode za negu, preparate i tretmane već na neke loše navike koje treba izbegavati. Neću vam otkriti toplu vodu, ali ću uključiti bitne stvari u jedan tekst, u vidu podsetnika, da izbacite iz navike neke stvari.

Kratka priča o mom licu - iskreno nikada nisam imala problema sa licem, uvek je bilo čisto, pa čak i u periodu puberteta, to se na mom licu nije odrazilo. Nakon toga, kao da sam zakasnila u odnosu na sve ostale, moje lice je počelo čudno da se ponaša. Imala sam sitne bubuljice po čelu, povremeno su se javljale i nešto veće itd. S obzirom da nisam navikla na to i poprilično mi je smetalo, konačno sam odvikla sebe od loših navika i dovela svoje lice u red.
Da me ne razumete pogrešno, uvek sam imala dobro lice, i moj problem koji se javio bio je samo moj, i smešan u odnosu na probleme koje neka osoba može da ima, ali mi je tada predstavljalo problem i odlučila sam da po svaku cenu sredim to skroz do mere da mi puder nije potreban.
(inspiraciju za post dobih tako što sam posle par godina dobila nepravilnost na licu jer sam načinila grešku koju nisam trebala)

Prošle hladne sezone sam puder na lice nanosila svakodnevno, da bih došla u situaciju da se osećam jako čudno ukoliko izađem iz kuće a da ga nemam na licu (ne mislim do prodavnice itd, već izlazak iz kuće na neki duži period). I ne, nisam bila potpuno našminkana 24h samo sam uživala u šminkanju i rado sam to radila svakog dana, i lepo se osećala. Onda je temperatura postajala sve viša, a ja polako sklanjala sa strane svoje pudere. Inače ne volim da ih nosim u letnjem periodu, ove sezone posebno. Posle nekog vremena lice mi je izgledalo tako da, uz naravno malo šminke poput bronzera ili korektora, ali bez pudera, kao da imam na sebi ceo mejkap.

Volela bih da tako i ostane ubuduće i naravno da želim da se šminkam, samo ne želim da mi nanošenje tečnog pudera bude svakodnevnica. Prosto nisam taj tip osobe.

1_ Voda
Da, sigurna sam da ovo čitate po ko zna koji put, ali evo, ja ću ponoviti opet. Jako je bitno da pijete dovoljno tečnosti, a kad kažem tečnost prvenstveno mislim na vodu. Sokovi puni šećera, popularni gazirani napici vam neće doneti ništa dobro. Lično ne pijem kafu, sokovi dolaze u obzir u vidu sveže ceđenog voća (preporuka: Vitaminska bomba u Coffeedream-u), dok alkohol takođe ne konzumiram. Možda ovakvi tekstovi zvuče dosadno, nije kao da sam stroga prema sebi, već stvarno ne volim sokove, i voda je jedino što mi prija.

2_ Izbegavajte brzu hranu
Pod ovim mislim na ishranu uopšteno. Ne na dijete, ne na salate za ručak već celokupnu ishranu. Jako je bitno da imate normalne obroke u toku dana, da je ručak zaista ručak, a ne neki pekarski proizvod, čokolada ili nešto drugo. Brza hrana itekako loše utiče na lice i sama sam to osetila i doživela.

3_ Šminka
Jako je bitno da imate kvalitetnu šminku. Da me ne razumete pogrešno, ne mislim da je samo skupa šminka ona koja je kvalitetna. Koristim šminku svakog cenovnog ranga. Već mislim da ne kupujete palete senki kod kineza, jeftine kopije Naked paleta koje ste videle na Facebook-u itd. Ne znate ni poreklo ni sastav tome. Postoji veoma dobra šminka po pristupačnim cenama.
Sledeća stvar je skidanje te iste šminke. Nikada do sada mi se nije desilo da nisam skinula šminku pre spavanja. Bilo da se vraćam iz izlaska pa mi se spava i kasno/rano je ili imam malo šminke na licu, jednostavno moram da je skinem. Nadam se da vam je jasna važnost ovog postupka. Takođe bih dodala i pranje četkica. Ne perem ih posle svakog korišćenja, možda čak ni jednom nedeljno, ali je bitno da se one peru.

4_ Slušaj svoju kožu
Možda nekima zvuči smešno, ali smatram da naše telo i koža jasno govore. Mogu da pročitam na proizvodu za lice da je on za suvu kožu, kakva je moja, da hidrira, da pročitam odlične recenzije i da mi pored svega toga ipak ne odgovara. Takođe imam mnoge alergije, i onog momenta kad osetim da mi proizvod izaziva neke reakcije na koži, prestaem sa upotrebom. Kada me koža zateže, pružiću joj dodatnu negu. Razumete šta hoću da kažem? U ovu stavku bih svrstala i proizvode koje koristite, odnosno da je jako bitno da oni odgovaraju vašoj koži.

5_ Ne diraj lice
Najbitnija stavka od svih, po mom mišljenju, je upravo ova. Greška koju sam ja napravila je što mi se pojavila nepravilnost na licu, pipnula sam je, i već sutradan ujutru moj problem je bio tri puta gori. Probajte to sa jednom, izaći će tri, biće crvene i upaljene, proći će za sedam dana. Probajte da je ne dirate, koliko god vam smetala, proći će za dva dana. Ovde se naravno podrazumeva da ne dirate lice uopšte prljavim rukama, i generalno da izbegavate diranje lica u toku dana. I još jedna stvar je da je ponekad dobro dezinfikovati predmete koji dolaze u kontakt sa vašim licem poput telefona npr.

Ovo bi bili moji ključni saveti za čisto lice, a vi mi pišite koje su vaše dobre ili loše navike i kako vi rešavate probleme.

Share:

2 comments

  1. Super saveti! Dodala bih samo i dovoljno sna, beauty sleep je definitivno potreban.:D
    Meni je pipkanje lica najgora navika :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti. :) Ah da, naravno, to je obavezno! :)
      Imala sam taj problem jedno vreme :/

      Delete